Všeobecné smluvní podmínky

TrustedShops Hamaka Online

Hamaka Online

Tyto Všeobecné obchodní podmínky Hamaka Online byly vypracovány po konzultaci se Sdružením spotřebitelů v rámci Skupiny pro koordinaci samoregulace (CZ) Sociální a hospodářské rady a bude fungovat od 1. června 2024.


Index

Článek 1 – Definice
Článek 2 – Totožnost obchodníka
Článek 3 – Použitelnost
Článek 4 – Nabídka
Článek 5 – Smlouva
Článek 6 – Právo na odstoupení od smlouvy
Článek 7 – Povinnosti zákazníků v případě odstoupení od smlouvy
Článek 8 – Zákazníci, kteří uplatňují své právo na odstoupení od smlouvy, a související náklady
Článek 9 – Povinnosti obchodníků v případě odstoupení od smlouvy
Článek 10 – Vyloučení práva na odstoupení od smlouvy
Článek 11 – Cena
Článek 12 – Plnění smlouvy a zvláštní záruka
Článek 13 – Dodávka a provádění
Článek 14 – Transakce s prodlouženou dobou trvání: doba trvání, ukončení a prodloužení
Článek 15 – Platba
Článek 16 – Postup pro stížnosti
Článek 17 – Spory
Článek 18 – Záruka pobočky
Článek 19 – Dodatečná nebo odlišná ustanovení
Článek 20 – Dodatek k Všeobecným podmínkám Thuiswinkel.org


Článek 1 – Definice

V těchto smluvních podmínkách platí následující definice:

  1. Dodatečná smlouva: smlouva, ve které spotřebitel získává produkty, digitální obsah a/nebo služby prostřednictvím smlouvy na dálku a obchodník nebo třetí strana dodává tyto produkty, digitální obsah a/nebo služby v souladu s dohodou mezi těmito třetí strana a obchodník;
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy: lhůta, ve které může spotřebitel využít svého práva na odstoupení od smlouvy;
  3. Spotřebitel: fyzická osoba, jejíž činnost není prováděna pro cíle související s provozováním živnosti, povolání nebo podnikání;
  4. Den: kalendářní den;
  5. Digitální obsah: data, která jsou vytvářena a dodávána v digitální podobě;
  6. Transakce s prodlouženou dobou trvání: smlouva na dálku týkající se řady produktů a/nebo služeb, přičemž povinnost dodat a/nebo koupit je rozložena na určité časové období;
  7. Trvalé médium: každý prostředek – včetně e-mailů – který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi uchovávat informace, které jsou mu adresovány osobně, způsobem, který usnadňuje jejich budoucí použití nebo konzultace po dobu, která je v souladu s cílem pro které jsou informace určeny a které umožňují nezměněnou reprodukci uložených informací;
  8. Právo na odstoupení od smlouvy: možnost spotřebitele odstoupit od smlouvy na dálku ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy;
  9. Obchodník: fyzická nebo právnická osoba, která je členem Thuiswinkel.org a která nabízí produkty, (přístup k) digitálnímu obsahu a/nebo služby spotřebitelům na dálku;
  10. Smlouva na dálku: smlouva uzavřená mezi obchodníkem a spotřebitelem v rámci systému organizovaného pro dálkový prodej produktů, digitálního obsahu a/nebo služeb, přičemž výhradně nebo částečně se využívá jedna nebo více technik komunikace na dálku až do okamžiku uzavření smlouvy včetně;
  11. Vzorový formulář pro právo na odstoupení od smlouvy: evropský vzorový formulář pro právo na odstoupení od smlouvy, který je součástí Přílohy I těchto obchodních podmínek. Obchodník není povinen dodat dodatek I, pokud spotřebitel nemá v souvislosti s jeho objednávkou právo na odstoupení od smlouvy;
  12. Technika komunikace na dálku: prostředky, které lze použít pro komunikaci ohledně nabídky obchodníka a uzavření smlouvy, aniž by spotřebitel a obchodník museli být ve stejnou dobu na stejném místě.

Článek 2 – Totožnost obchodníka

Jméno
Hamaka Online

Adresa
Fahrenheitstraat 5
7701 BV Dedemsvaart
Nizozemsko

Telefonní číslo
02 340 765 05

E-mailová adresa
info@hamakaonline.cz

Hospodářská komora
51904071

DIČ
NL850221080B01 (EU)
GB374792356 (GB)

Má-li činnost obchodníka podléhat příslušnému licenčnímu systému: údaje orgánu dozoru.

Pokud by obchodník vykonával regulované povolání:
- profesní sdružení nebo organizace, ke které je přidružen;
- profesní titul, město v EU nebo EHP, kde byl udělen;
– odkaz na profesní pravidla platná v Nizozemsku a pokyny, kde a jak lze k těmto profesním pravidlům přistupovat.


Článek 3 – Použitelnost

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na každou nabídku učiněnou obchodníkem a na každou smlouvu uzavřenou na dálku mezi obchodníkem a spotřebitelem.
  2. Před uzavřením smlouvy na dálku bude spotřebiteli zpřístupněn text těchto všeobecných obchodních podmínek. Není-li to přiměřeně možné, obchodník před uzavřením smlouvy na dálku uvede, jakým způsobem jsou všeobecné obchodní podmínky k dispozici k nahlédnutí v provozovně obchodníka a že budou bezplatně zaslány spotřebiteli, a to co nejrychleji. pokud možno na žádost spotřebitele.
  3. Pokud je smlouva uzavřena na dálku elektronicky, bude spotřebiteli v rozporu s předchozím odstavcem před uzavřením smlouvy na dálku poskytnut text těchto všeobecných obchodních podmínek elektronicky, a to tak, že spotřebitel lze je snadno uložit na odolný datový nosič. Není-li to přiměřeně možné, pak před uzavřením smlouvy na dálku obchodník uvede, kde je možné do všeobecných obchodních podmínek nahlédnout elektronicky a že na jeho žádost budou spotřebiteli zdarma zaslány, ať už elektronicky, nebo v jiném způsobem.
  4. V případech, kdy se kromě těchto všeobecných obchodních podmínek uplatňují zvláštní podmínky související s produktem nebo službou, platí druhý a třetí odstavec obdobně a spotřebitel se může vždy dovolat platné podmínky, která je pro něj v rámci v případě neslučitelných všeobecných podmínek.

Článek 4 – Nabídka

  1. Pokud nabídka podléhá omezené době platnosti nebo podléhá podmínkám, bude to v nabídce výslovně uvedeno.
  2. Nabídka obsahuje úplný a přesný popis nabízených produktů, digitálního obsahu a/nebo služeb. Popis je dostatečně podrobný, aby spotřebitel mohl nabídku řádně posoudit. Pokud obchodník udělá použití ilustrací, tyto budou věrným zobrazením nabízených produktů a/nebo služeb. Obchodník není vázán zjevnými chybami či omyly v nabídce.
  3. Každá nabídka obsahuje informace, ze kterých je spotřebiteli jasné, jaká práva a povinnosti s přijetím nabídky souvisí.

Článek 5 – Smlouva

  1. Smlouva bude uzavřena s výhradou toho, co je uvedeno v odstavci 4, v okamžiku, kdy spotřebitel přijme nabídku a budou splněny podmínky v ní stanovené.
  2. Pokud spotřebitel nabídku přijal elektronicky, obchodník neprodleně elektronicky potvrdí přijetí nabídky. Spotřebitel může od smlouvy odstoupit, pokud toto přijetí nebylo potvrzeno obchodníkem.
  3. Pokud je smlouva uzavřena elektronicky, přijme obchodník vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení elektronického přenosu dat a zajistí bezpečné webové prostředí. Pokud je spotřebitel schopen platit elektronicky, obchodník přijme vhodná bezpečnostní opatření.
  4. Obchodník může v rámci zákonných rámců získat informace o schopnosti spotřebitele plnit své platební povinnosti, jakož i o skutečnostech a faktorech, které jsou důležité pro odpovědné uzavření smlouvy na dálku. Li že průzkum poskytne obchodníkovi náležité důvody pro odmítnutí uzavření smlouvy, pak má právo, podpořené důvody, odmítnout objednávku nebo žádost nebo vázat její realizaci na zvláštní podmínky.
  5. Obchodník zašle spotřebiteli nejpozději při dodání produktu, služby nebo digitálního obsahu následující informace, a to písemně nebo takovým způsobem, aby si je spotřebitel mohl uložit na dostupném trvalém nosiči
    a. adresu provozovny obchodníka, kde může spotřebitel podat stížnost;
    b. podmínky, za kterých může spotřebitel využít práva na odstoupení od smlouvy, a způsob, jak tak učinit, nebo jasné prohlášení o vyloučení práva na odstoupení od smlouvy;
    c. informace o zárukách a stávajícím poprodejním servisu;
    d. cenu včetně všech daní za produkt, službu nebo digitální obsah; náklady na dodání, pokud je to relevantní, a způsob platby, dodání nebo provedení smlouvy na dálku;
    e. požadavky na ukončení smlouvy, je-li doba trvání smlouvy delší než jeden rok nebo je-li na dobu neurčitou;
    f. má-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy, vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
  6. V případě smlouvy s prodlouženou dobou platnosti se ustanovení v předchozím odstavci vztahuje pouze na první dodávku.

Článek 6 – Právo na odstoupení od smlouvy

  1. Při nákupu produktů má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů po dobu nejméně 14 dnů. Obchodník se může dotázat spotřebitele na důvod tohoto zrušení, ale spotřebitel nemá žádnou povinnost uvést svůj důvod (důvody).
  2. Lhůta stanovená v odst. 1 písm. 1 počíná běžet dnem poté, co zboží převzal spotřebitel nebo spotřebitelem určená třetí osoba, která není přepravcem, nebo:
    a. pokud si spotřebitel objednal několik produktů: den, kdy spotřebitel nebo spotřebitelem určená třetí osoba obdržela poslední produkt. Obchodník může odmítnout jednu objednávku na více produktů s různými dodacími lhůtami, za předpokladu, že o tom spotřebitele jasně informoval před procesem objednávky
    b. pokud dodávka produktu zahrnuje různé dodávky nebo části: den, kdy spotřebitel nebo třetí strana určená spotřebitelem obdrželi poslední dodávku nebo poslední část;
    c. se smlouvami o pravidelné dodávce produktů během daného období: den, kdy spotřebitel nebo spotřebitelem určená třetí strana obdržela poslední produkt.

Článek 7 – Povinnosti spotřebitelů během lhůty pro odstoupení od smlouvy

  1. Během lhůty pro odstoupení od smlouvy je spotřebitel povinen zacházet s produktem a jeho obalem šetrně. Výrobek smí vybalit nebo použít pouze v míře nezbytné pro posouzení povahy, vlastností a účinnosti výrobku. Pointa výchozím bodem zde je, že spotřebitel smí s produktem manipulovat a kontrolovat jej pouze stejným způsobem, jakým by byl povolen v obchodě.
  2. Spotřebitel je odpovědný pouze za znehodnocení produktu, které je důsledkem jeho manipulace s produktem jinak, než jak je povoleno v odst. 1.
  3. Spotřebitel nenese odpovědnost za znehodnocení produktu, pokud mu obchodník před uzavřením smlouvy neposkytl všechny zákonem stanovené informace o právu na odstoupení od smlouvy.

Článek 8 – Spotřebitelé, kteří uplatňují své právo na odstoupení od smlouvy, a související náklady

  1. Spotřebitel, který chce uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy, to oznámí obchodníkovi ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy prostřednictvím vzorového formuláře pro právo na odstoupení od smlouvy nebo jiným jednoznačným způsobem.
  2. Co nejrychleji, nejpozději však do 14 dnů ode dne nahlášení, jak je uvedeno v odst. 1, spotřebitel produkt vrátí nebo jej předá (zástupci) obchodníka. To není nutné, pokud obchodník nabídl aby si produkt sám vyzvedl. Spotřebitel v každém případě dodrží lhůtu pro vrácení zboží, pokud odešle produkt zpět před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
  3. Spotřebitel vrátí produkt s veškerým příslušným příslušenstvím, pokud je to přiměřeně možné, v původním stavu a obalu a v souladu s přiměřenými a jasnými pokyny poskytnutými obchodníkem.
  4. Riziko a důkazní břemeno za správné a včasné uplatnění práva na odstoupení leží na spotřebiteli.
  5. Přímé náklady na vrácení produktu nese spotřebitel. Pokud obchodník neprohlásil, že tyto náklady ponese spotřebitel, nebo pokud obchodník projeví ochotu nést tyto náklady sám, nenese spotřebitel odpovědnost nese náklady na vrácení zboží.
  6. Pokud spotřebitel uplatní své právo na odstoupení od smlouvy poté, co nejprve výslovně požádal, aby poskytovaná služba nebo dodávka plynu, vody nebo elektřiny nepřipravené k prodeji byly realizovány v omezeném objemu nebo v daném množství během během lhůty pro odstoupení od smlouvy dluží spotřebitel obchodníkovi peněžní částku rovnající se části smlouvy, kterou obchodník splnil v okamžiku odstoupení od smlouvy, ve srovnání s úplným splněním smlouvy.
  7. Spotřebitel nenese žádné náklady na realizaci služeb nebo dodávky vody, plynu nebo elektřiny nepřipravené k prodeji – v omezeném objemu nebo množství – nebo na dodávku městského ústředního vytápění, pokud:
    a. obchodník neposkytl spotřebiteli ze zákona povinné informace o právu na odstoupení od smlouvy, nákladech splatných v případě odstoupení od smlouvy ani vzorový formulář pro právo na odstoupení od smlouvy, nebo:
    b. spotřebitel po dobu odstoupení výslovně nepožádal o zahájení realizace služby nebo dodávky plynu, vody, elektřiny nebo městského ústředního vytápění.
  8. Spotřebitel nenese žádné náklady na úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, pokud:
    a. před doručením výslovně nesouhlasil se zahájením plnění smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
    b. neuznal, že ztratil své právo na odstoupení po udělení souhlasu; nebo
    c. obchodník opomněl potvrdit toto prohlášení spotřebitele.
  9. Pokud spotřebitel uplatní své právo na odstoupení od smlouvy, všechny doplňkové smlouvy jsou právně zrušeny.

Článek 9 – Povinnosti obchodníků v případě odstoupení

  1. Pokud obchodník spotřebiteli umožní oznámit odstoupení od smlouvy elektronickými prostředky, zašle po obdržení takového prohlášení okamžité potvrzení o přijetí.
  2. Obchodník okamžitě vrátí spotřebiteli všechny platby, včetně veškerých nákladů na dodání, které obchodník účtoval za vrácený produkt, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel oznámil odstoupení od smlouvy. Kromě v případech, kdy obchodník nabídl, že si produkt vyzvedne sám, může odložit vrácení peněz, dokud produkt neobdrží nebo dokud spotřebitel neprokáže, že produkt vrátil, podle toho, co nastane dříve.
  3. Pro jakoukoli úhradu použije obchodník stejný způsob platby, který spotřebitel původně použil, pokud spotřebitel nesouhlasí s jiným způsobem. Úhrada je pro spotřebitele bezplatná.
  4. Pokud spotřebitel zvolil drahý způsob doručení před nejlevnějším standardním doručením, obchodník nemusí vracet dodatečné náklady na dražší způsob.

Článek 10 – Vyloučení práva na odstoupení od smlouvy

Obchodník může vyloučit právo na odstoupení od smlouvy u následujících produktů a služeb, ale pouze v případě, že to obchodník jasně uvedl při vytváření nabídky nebo alespoň v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy:

  1. produkty nebo služby, jejichž ceny podléhají výkyvům na finančním trhu, na které obchodník nemá vliv a ke kterým může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy;
  2. Smlouvy uzavřené během veřejné aukce. Veřejná aukce je definována jako způsob prodeje, kdy obchodník nabízí produkty, digitální obsah a/nebo služby v aukci, pod vedením dražitele, a kdy úspěšný kupující je povinen zakoupit produkty, digitální obsah a/nebo služby;
  3. Smlouvy o poskytování služeb po úplném dokončení služby, ale pouze pokud:
    a. provádění začalo s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele; a
    b. spotřebitel prohlásil, že ztratil své právo nebo odstoupil, jakmile obchodník zcela dokončil smlouvu;
  4. cestovní balíčky, zájezdy a zájezdy, jak je uvedeno v článku 7:500 BW a smlouvy o přepravě cestujících;
  5. Smlouvy o poskytování služeb zajišťující přístup k ubytování, pokud je ve smlouvě již stanoveno určité datum nebo období realizace a jinak než za účelem ubytování, dopravy zboží, služeb půjčovny aut a stravování;
  6. Smlouvy týkající se volnočasových aktivit, pokud smlouva již stanoví určité datum nebo období realizace;
  7. produkty vyrobené podle specifikací spotřebitele, které nebyly prefabrikované a byly vyrobeny na základě konkrétní volby nebo rozhodnutí spotřebitele, nebo které jsou jednoznačně určeny pro konkrétní osobu;
  8. Produkty podléhající rychlé zkáze nebo s omezenou dobou použitelnosti;
  9. Uzavřené produkty, které z důvodů ochrany zdraví nebo hygieny není možné vrátit a jejichž pečeť byla po dodání porušena;
  10. produkty, které byly vzhledem ke své povaze nenávratně smíchány s jinými produkty;
  11. Alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavírání smlouvy, ale jejichž dodání může proběhnout až po 30 dnech a jejichž skutečná hodnota závisí na výkyvech trhu, na které nemá obchodník žádný vliv;
  12. Uzavřené audio/video nahrávky a počítačové přístroje, jejichž pečeť byla po dodání porušena;
  13. Doručování digitálního obsahu jinak než na hmotném médiu, ale pouze pokud:
    a. dodávka byla zahájena s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele a
    b. spotřebitel prohlásil, že to znamená, že ztratil právo na odstoupení od smlouvy.

Článek 11 – Cena

  1. Během doby platnosti uvedené v nabídce nebudou ceny nabízených produktů a/nebo služeb navyšovány, s výjimkou cenových změn v sazbách DPH.
  2. Na rozdíl od předchozího odstavce může obchodník nabízet produkty nebo služby za variabilní ceny v případech, kdy tyto ceny podléhají výkyvům na finančním trhu, na které nemá obchodník žádný vliv. Nabídka musí na to odkazovat spojitost s výkyvy a skutečností, že všechny uvedené ceny jsou doporučenými cenami.
  3. Zvýšení cen do 3 měsíců po uzavření smlouvy je povoleno pouze v případě, že je výsledkem zákonných předpisů nebo ustanovení.
  4. Zvýšení ceny po více než 3 měsících od uzavření smlouvy je povoleno pouze v případě, že obchodník tak stanovil a:
    a. jsou výsledkem zákonných předpisů nebo ustanovení; nebo
    b. spotřebitel je oprávněn vypovědět smlouvu dnem účinnosti zvýšení ceny.
  5. Ceny uvedené v nabídkách produktů nebo služeb zahrnují DPH.

Článek 12 – Plnění smlouvy a zvláštní záruka

  1. Obchodník zaručuje, že produkty a/nebo služby splňují smlouvu, specifikace uvedené v nabídce, přiměřené požadavky na spolehlivost a/nebo provozuschopnost a zákonná ustanovení a/nebo vládní nařízení které existovaly ke dni uzavření smlouvy. Pokud je to dohodnuto, obchodník také zaručuje, že produkt je vhodný pro jiné než běžné označení.
  2. Ujednání o zvláštní záruce nabízené obchodníkem, výrobcem nebo dovozcem nemůže nikdy ovlivnit zákonná práva a nároky, které může spotřebitel vůči obchodníkovi vymáhat na základě smlouvy, pokud obchodník nesplní svou část ve smlouvě.
  3. Dodatečná záruka je definována jako každý závazek obchodníka, jeho dodavatele, dovozce nebo výrobce, který poskytuje spotřebiteli práva nebo nároky nad rámec těch, které stanoví zákon, pro případ, že nesplní svou část smlouvy. .

Článek 13 – Poskytování a provádění

  1. Obchodník bude věnovat maximální možnou péči při přijímání a realizaci objednávek produktů a při posuzování žádostí o poskytování služeb.
  2. Za místo dodání se považuje adresa, kterou spotřebitel sdělí společnosti.
  3. S přihlédnutím k tomu, co je uvedeno v článku 4 těchto všeobecných obchodních podmínek, bude společnost realizovat přijaté objednávky s efektivní expedicí, nejpozději však do 30 dnů, pokud nebude stanovena jiná dodací lhůta. bylo dohodnuto. Dojde-li ke zpoždění dodávky, nebude-li možné dodávku realizovat nebo jen částečně, bude o tom spotřebitel informován nejpozději do 30 dnů od zadání objednávky. V tomto případě má spotřebitel právo bezplatně zrušit smlouvu a právo na případnou náhradu škody.
  4. Po zrušení v souladu s předchozím odstavcem obchodník spotřebiteli okamžitě vrátí částku, kterou zaplatil.
  5. Nebezpečí poškození a/nebo ztráty produktů spočívá na obchodníkovi až do okamžiku doručení spotřebiteli nebo zástupci dříve určeného spotřebitelem a oznámeného obchodníkovi, pokud nebylo výslovně dohodnuto jinak.
  6. li>

Článek 14 – Transakce s prodlouženou dobou trvání: trvání, ukončení a prodloužení

Ukončení

  1. Spotřebitel má právo kdykoli ukončit smlouvu na dobu neurčitou, která byla uzavřena na pravidelné dodávky produktů (včetně elektřiny) nebo služeb, za dodržení dohodnutých pravidel ukončení a výpovědní lhůty nepřesahující jeden měsíc.
  2. Spotřebitel má právo kdykoli ukončit smlouvu na dobu určitou, která byla uzavřena na pravidelnou dodávku produktů (včetně elektřiny) nebo služeb na konci doby určité, za podmínek sjednaných pravidel ukončení a období výpovědní lhůta nepřesahující jeden měsíc.
  3. Pokud jde o smlouvy popsané v prvních dvou odstavcích, spotřebitel může:
    - ukončit je kdykoli a neomezovat se na ukončení v určitý čas nebo během určitého období;
    - ukončit je stejným způsobem, jakým byly uzavřeny;
    - vždy je ukončit se stejnou výpovědní lhůtou, která je stanovena pro obchodníka.

Prodloužení

  1. Smlouvu na dobu určitou, která byla uzavřena na pravidelné dodávky produktů (včetně elektřiny) nebo služeb, nelze automaticky prodloužit nebo obnovit na dobu určitou.
  2. Odchylně od toho, co je uvedeno v předchozím odstavci, může být smlouva na dobu určitou, která byla uzavřena na pravidelnou dodávku denního nebo týdenního tisku nebo časopisů, automaticky prodloužena na dobu určitou, která nepřesáhne tři měsíce, pokud má spotřebitel možnost ukončit tuto prodlouženou smlouvu ke konci prodloužení s výpovědní lhůtou nepřesahující jeden měsíc.
  3. Smlouvu na dobu určitou, která byla uzavřena na pravidelné dodávky produktů nebo služeb, lze automaticky prodloužit na dobu neurčitou pouze v případě, že spotřebitel má kdykoli právo výpověď s výpovědní lhůtou. která nepřesahuje jeden měsíc a v případě smlouvy o pravidelném dodávání denního nebo týdenního tisku nebo časopisů, avšak méně než jednou za měsíc, po dobu nepřesahující tři měsíce.
  4. Smlouva na dobu určitou o pravidelné dodávce denních nebo týdenních novin a časopisů (zkušební předplatné nebo úvodní předplatné) nebude automaticky prodloužena a na konci bude automaticky ukončena. zkušebního nebo zaváděcího období.

Trvání

  1. Pokud doba trvání smlouvy přesahuje jeden rok, má spotřebitel po jednom roce právo kdykoli ukončit smlouvu s výpovědní lhůtou nepřesahující jeden měsíc, ledaže by přiměřenost a spravedlnost vyžadovaly předčasné ukončení. smlouvy by bylo nepřijatelné.

Článek 15 – Platba

  1. Pokud není ve smlouvě nebo v dodatečných podmínkách stanoveno jiné datum, měly by být částky splatné spotřebitelem zaplaceny do 14 dnů od začátku lhůty pro odstoupení od smlouvy, nebo v případě neexistence lhůty pro odstoupení od smlouvy do 14 dnů. po uzavření smlouvy. V případě smlouvy o poskytování služby začíná tato 14denní lhůta běžet dnem poté, co spotřebitel obdržel potvrzení smlouvy.
  2. Při prodeji produktů spotřebitelům nesmí všeobecné obchodní podmínky nikdy stanovit zálohu vyšší než 50 %. Je-li sjednána platba předem, nemůže se spotřebitel v souvislosti s realizací dovolávat jakýchkoli práv příslušné objednávky nebo služby (služeb) před zaplacením stanovené zálohy.
  3. Spotřebitel je povinen neprodleně nahlásit obchodníkovi jakékoli nepřesnosti v poskytnutých nebo uvedených platebních údajích.
  4. Pokud spotřebitel nesplní své platební povinnosti včas, poté, co obchodník spotřebitele informoval o opožděné platbě, má spotřebitel 14 dní na splnění platební povinnosti; pokud nebude platba provedena v rámci tohoto 14denní lhůta, z dlužné částky bude splatný zákonný úrok a obchodník má právo účtovat si přiměřené mimosoudní náklady na inkaso, které mu vznikly. Tyto náklady na inkaso činí maximálně: 15 % z neuhrazených částek na 2 500 €; 10 % během příštích 2 500 EUR; a 5 % během příštích 5 000 EUR, s minimem 40 EUR. Obchodník se může od těchto částek a procent odchýlit, které jsou příznivé pro spotřebitele.

Článek 16 – Postup pro stížnosti

  1. Obchodník stanoví postup pro stížnosti, který byl dostatečně zveřejněn, a bude se stížností zabývat v souladu s tímto postupem pro stížnosti.
  2. Spotřebitel, který zjistil nedostatky při plnění smlouvy, musí obchodníkovi bezodkladně podat veškeré stížnosti, a to úplné a s jasným popisem.
  3. Odpověď na stížnosti podané obchodníkovi bude poskytnuta do 14 dnů, počítáno od data přijetí. Pokud se předpokládá, že reklamace bude vyžadovat delší dobu vyřízení, pak obchodník odpoví do 14 dnů, potvrzení přijetí a uvedení, kdy může spotřebitel očekávat propracovanější odpověď.
  4. Stížnost na produkt, službu nebo službu obchodníka lze podat také prostřednictvím formuláře stížnosti na spotřebitelské stránce webu Thuiswinkel.org, www.thuiswinkel.org. Stížnost je následně zaslána jak dotčenému obchodníkovi, tak i Thuiswinkel.org.
  5. Spotřebitel by měl dát obchodníkovi lhůtu alespoň 4 týdnů na vyřešení stížnosti ve společné konzultaci. Po uplynutí této doby se stížnost stává sporem, který podléhá schématu řešení sporů.

Článek 17 – Spory

  1. Smlouvy uzavřené mezi obchodníkem a spotřebitelem, které podléhají těmto všeobecným obchodním podmínkám, podléhají pouze nizozemskému právu.
  2. Spory mezi spotřebitelem a obchodníkem ohledně uzavření nebo výkonu smluv týkajících se produktů a služeb, které má tento obchodník dodat, lze předložit výboru pro spory Thuiswinkel, P.O. Box 90600, 2509 LP v Haagu (www.sgc.nl), buď spotřebitelem, nebo obchodníkem, s řádným dodržováním níže uvedeného.
  3. Výbor pro spory se bude sporem zabývat pouze v případě, že spotřebitel nejprve bezodkladně podá stížnost obchodníkovi.
  4. Pokud stížnost nevede k řešení, měl by být spor předložen Výboru pro spory nejpozději do 12 měsíců poté, co spotřebitel stížnost obchodníkovi předložil.
  5. Pokud chce spotřebitel předložit spor Výboru pro spory, je obchodník touto volbou vázán. Spotřebitel přednostně informuje nejprve obchodníka.
  6. Pokud si obchodník přeje předložit spor Výboru pro spory, pak spotřebitel v odpovědi na písemnou žádost obchodníka uvede, zda je ve smlouvě, nebo dává přednost tomu, aby spor řešil příslušný soud. Pokud spotřebitel neoznačí obchodníka svou volbu do pěti týdnů, má obchodník právo předložit spor příslušnému soudu.
  7. Rozhodnutí výboru pro spory podléhají podmínkám stanoveným v předpisech výboru pro spory. Rozhodnutí komise pro spory mají formu závazného doporučení.
  8. Výbor pro spory se nebude zabývat sporem – nebo ukončí svou intervenci – pokud obchodníkovi bylo uděleno pozastavení plateb, zkrachoval nebo skutečně ukončil obchodní činnost před tím, než se výbor zabýval sporu během zasedání a vynesl konečné rozhodnutí.
  9. Pokud vedle výboru pro spory Thuiswinkel existuje další kompetentní výbor pro spory, který je uznáván nebo který je přidružen k Nadaci výboru pro spory pro spotřebitelské záležitosti (SGC) nebo finančnímu institutu pro stížnosti Služby (Kifid), Thuiswinkel Disputes Committee bude přednostně jurisdikce pro spory, které se týkají hlavně způsobu prodeje nebo poskytování služeb na dálku. U všech ostatních sporů to budou ostatní spory výbor, který je uznáván SGC nebo je spojen s Kifidem.

Článek 18 – Záruka pobočky

  1. Thuiswinkel.org zaručuje splnění povinností svých členů ve vztahu k závazným radám, které jim ukládá Výbor pro spory Thuiswinkel, pokud se členka nerozhodne předložit závaznou radu k ověření u soudu do dvou měsíců od data tohoto doporučení. V případě soudního ověření pozastavení záruky skončí a záruka znovu nabude účinnosti okamžikem právní moci rozhodnutí soudu, kterým soud prohlásil, že závazná rada je závazná. Až do maximální částky 10 000 EUR za závaznou radu Thuiswinkel.org zaplatí tuto částku spotřebiteli. V případě částek vyšších než 10 000 EUR za závaznou radu bude částka 10 000 EUR zaplaceno. Pokud je částka vyšší než 10 000 EUR, má Thuiswinkel.org povinnost vyvinout přiměřené přiměřené úsilí, aby pronásledovala člena, aby splnil závaznou radu.
  2. Uplatnění této záruky vyžaduje, aby spotřebitel podal písemné odvolání na Thuiswinkel.org a předal svůj nárok na obchodníka Thuiswinkel.org. Pokud pohledávka vůči obchodníkovi přesáhne částku 10 000 EUR, bude spotřebitelem nabídla možnost převést svou pohledávku na obchodníka nad částku 10 000 € na Thuiswinkel.org, kde se po této organizaci bude domáhat zaplacení pohledávky u soudu z vlastního titulu a nákladů.

Článek 19 – Dodatečná nebo odlišná ustanovení

  1. Dodatečná ustanovení nebo ustanovení, která se liší od těchto všeobecných obchodních podmínek, nesmí být pro spotřebitele na újmu a měla by být zaznamenána písemně nebo tak, aby si je spotřebitelé mohli snadno přístupným způsobem uložit. na trvanlivém médiu.

Článek 20 – Dodatek k Všeobecným smluvním podmínkám Thuiswinkel.org

  1. Thuiswinkel.org změní tyto všeobecné podmínky pouze po konzultaci se Sdružením spotřebitelů.
  2. Změny těchto obchodních podmínek vstoupí v platnost až poté, co budou náležitým způsobem zveřejněny, s tím, že v případě změn v průběhu platnosti nabídky bude mít přednost ustanovení, které je pro spotřebitele nejvýhodnější.


Thuiswinkel.org
P.O. Box 7001, 6710 CB EDE, Nizozemsko.

Práva lze odvodit pouze na základě nizozemské verze těchto všeobecných podmínek.


Příloha I: Vzorový formulář pro právo na odstoupení od smlouvy

Vzorový formulář pro právo na odstoupení od smlouvy

(tento formulář vyplňte a vraťte pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)

Komu:
[jméno obchodníka]
[geografická adresa obchodníka]
[faxové číslo obchodníka, je-li k dispozici]
[e-mailová adresa nebo elektronická adresa obchodníka]

Já/my* vás tímto informujeme, že v souvislosti s naší smlouvou týkající se
Prodej následujících produktů: [popis produktu}*
Doručování následujícího digitálního obsahu: [popis digitálního obsahu]*
Poskytování následující služby: [popis služby]*

Já/my* využívám své právo na odstoupení od smlouvy.

- Objednáno dne*/přijato dne* [datum objednání služeb nebo přijetí zboží]
- [jméno spotřebitele]
- [Adresa spotřebitele]
- [podpis spotřebitele] (pouze pokud je tento formulář předložen v papírové podobě)

*V případě potřeby odstraňte nebo poskytněte doplňující informace.


TrustedShops Hamaka Online